En ö i havet

Jag har blivit värsta ljudboksfreaket och lyssnar nu på Annika Thors serie om Steffi som är jude från Wien. Hon kommer till Sverige som flykting under kriget. Det är egentligen en ungdomsbok men jag har fastnat för den och är inne på bok nr 3 som heter Havets Djup. Serien börjar med boken En ö i havet, jag gillar titeln 🙂

enoihavet

Ingen som kunde tipsa om en bra blogg så det är väl ingen som har nån bra bok att tipsa om heller?!?

Anton tog sin andra vaccination igår och det gick bra. Malin har haft lektioner på skolan som haft Öppet hus ikväll och får därför vara ledig imorgon. Lyllos henne!

Till sist har vi bara ett Robinson kvar….. Jag hoppas att Mats vinner.

Men gud, nu har jag väl skrivit jordens tråkigaste inlägg? Hur mycket händer det i ens liv egentligen? Man kliver upp, jobbar, jobbar, jobbar, åker hem, äter, sover…. Jättekul! Jaha och nu säger Malin att jag glömde skriva att vi bajsar oxå och det har hon ju rätt i 🙂

Nej men annars har jag faktiskt hunnit med en prommis på lunchen. Ann frågade om jag skulle med och jag hade så duktigt tagit med både täckisar och skor men kände bara att jag inte hade nån lust. Nähä, sa hon. Sen tänkte jag att NEJ, det är klart jag ska med. Vad skulle jag skylla på då? Att jag inte hade tid? Kände mig i alla fall nöjd när vi gått klart och det blev en ganska jobbig tur med tanke på att det var halvplogat mest överallt.

.

Skriv gärna en kommentar